Muslihat untuk tampil lebih awet muda yang perlu wanita tahu



Wanita mana yang tak nak tampil awet muda, kan? Lagi-lagi bila usia sudah meningkat. Jom Mar kongsikan beberapa muslihat yang boleh dipraktikkan untuk menyembunyikan usia sebenar anda.


     1. MASKER



Gunakan masker untuk megangkan kulit muka anda. Selain itu, masker juga akan membersihkan kotoran pada pori wajah dan melembapkan kulit.

     2. PELEMBAP

Gunakan pelembap yang bagus kualitinya sebagai "makanan" kepada kulit. Pelembap berfungsi untuk menganjalkan kulit. Pastikan pelembap anda bebas dari minyak mineral supaya tidak menymbat pori pada kulit yang menyebabkan tumbuhnya jerawat. 

     3. PENCUCI WAJAH

Cuci wajah anda dengan pencuci wajah yang selamat.Usah keterlaluan mencuci wajah hingga melebihi 3 kali sehari. Ini menyebabkan kulit anda terlalu kering. Kulit kering tanpa sedikit minyak pun akan menyebabkan keradangan pada kulit seperti jeragat. 

     4. JAUHI STRESS

Elakkan stress dan bersenamlah. Apabila tubuh badan sihat, ia akan memberi kesan yang baik kepada kulit kita. Wajah akan tampil lebih bermaya dan berseri. 

     5. MAKANAN SEIMBANG

Makan secara seimbang, cukupkan pengambilan nutrisi dan vitamin melalui pemakanan seimbang, dan minum air putih secukupnya. 

     6. RUTIN PENJAGAAN KULIT

Amalkan rutin penjagaan kulit yang betul. Jika anda serius untuk tampil awet muda, mulalah dari awal. Jangan tunggu umur dan meningkat, baru nak jaga kulit. 

Mar sendiri, sudah mula mengamalkan pemakanan seimbang, bersenam dan mengambil vitamin C dan collagen sebelum usia 30 tahun. 

Sebab, Mar sedar, wanita akan mula kekurangan collagen pada usia 25 tahun. Walaupun sedikit lewat, tapi, better late than never kan?

Nak join Mar sama-sama dapatkan kulit yang cantik dan awet muda dengan collagen atau vitamin C? 

Jom whatsapp Mar, 0148668003






No comments:

Post a Comment