Cara Atasi Jerawat Paling Berkesan Dan Dijamin Kembali Cantik

Malulah nak selfie...Muka dahlah berminyak, berjerawat pula tu. Lupa pulak cover jerawat guna bb cream XXXX. 

Ya, saya memahami masalah itu. Sebab saya juga memiliki wajah yang berjerawat teruk suatu ketika dahulu.

Sejak itu, saya mencari rawatan masalah wajah yang berkesan dan terjamin. Alhamdulillah, saya menemuinya!

Untuk mengatasi masalah jerawat, lebih baik kita mengetahui punca utama timbulnya jerawat. Antara punca utama jerawat adalah:

  • Hormon yang tidak stabil
  • sebum yang terlalu aktif mengeluarkan minyak
  • pembiakan bakteria
  • Faktor keturunan

Jadi, apa yang perlu dilakukan?

STABILKAN HORMON

Ada dua cara untuk kita menstabilkan hormon. 

Cara pertama : Mengambil ubat / pil penstabil hormon 
Sejujurnya, saya tidak galakkan pengambilan pil hoormon ini kerana pengambilannya akan memberikan kesan sampingan kepada pengamalnya. Antara kesannya adalah 

  • risiko tinggi mendapat barah payu dara
  • risiko menghidap barah pangkal rahim
  • risiko sukar untuk hamil


Cara kedua : GLA Complex Shaklee adalah cara mengatasi jerawat paling berkesan, mujarab dan selamat! GLA yang merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. 

GLA Complex bukan sahaja baik untuk membetulkan hormon secara semulajadi, malah tiada kesan sampingan!



"FLUSH OUT"  BAKTERIA DARI SISTEM BADAN ANDA 

Pembiakan bakteria pada wajah akan menghasilkan jerawat. Bakteria akan suka membina sarang pada wajah apabila:

  • sentuhan yang kerap pada wajah. Ya,kita tidak pasti kotoran apa yang melekat pada tangan kita.
  • Jerawat yang pecah akan menghasilkan jerawat yang baharu. Sebab tu, jangan picit jerawat anda!


Jika anda memerlukan bantuan menghapuskan bakteria dari badan anda, saya mengesyorkan Garlic Complex. 

 MAKANAN BADAN = MAKANAN KULIT

Badan anda memerlukan pemakanan yang seimbang untuk membolehkan anda sentiasa sihat dari luar dalam. 

Sebagai permulaan, makanlah makanan yang sihat dan yang boleh membekalkan multi-vitamin serta protein dengan probiotik. Makanan yang seimbang dengan nutrisi yang mencukupi akan membantu menyampaikan nutrien yang diperlukan untuk kulit dan memastikan kulit kita sentiasa sihat! Protein adalah penting kerana ia membantu pembaikan tisu kulit dan pertumbuhan tisu kulit yang baru.

Cara mengatasi jerawat seterusnya adalah mengamalkan Sustained Release Vita C. 

Sustained Release Vitamin C bukan sahaja mengandungi antioksidan yang menghalang pertumbuhan jerawat, malah boleh membantu mencegah jangkitan, membersihkan darah dan mengurangkan parut jerawat.

Nak tahu tips Vitamin C ni berkesan untuk menghilangkan jerawat dan parutnya? Whatsapp saya sekarang 0148668003.



 NON TOXIC SKIN CARE

Kulit kita sangat terdedah dengan kotoran dari luar. Asap, bakteria dari udara, dan banyak lagi jenis kotoran lain yang hinggap pada wajah kita, taw! Sebab itu, sangat penting untuk menggunakan produk penjagaan diri yang selamat. Pasaran kini dibanjiri dengan produk penjagaan kulit dengan rumusan kimia yang bahaya dan menakutkan!

NuriWhite berbeza dengan produk skincare yang lain. NutriWhite TIDAK menghakis kulit sepertimana produk lain di pasaran. NutriWhite bekerja dengan 5 cara:

Menghalang sinaran uv dari merosakkan kulit
Mengurangkan kesan pigmentasi atau kesan gelap dan mencegah kulit kusam
Menyekat pigmentasi berpindah dan menompok ke kawasan lain
Mencerah kulit
Memperbaharui dengan mengeluarkan sel kulit mati




Ya, Alhamdulillah, saya dah. Tidak best rasanya bila saya menyimpan tips dan rahsia kulit cool tanpa make up sorang-sorang. 

Mari hubungi saya untuk mengetahui cara makan dan pemakaian nutriwhite berkesan. Tips dan cara rahsia ni sangat berkesan sebab dah ramai yang memiliki kulit yang cantik dengan cara pengambilan yang betul ni!

TSUNAMI SHAKLEE!!!







Whoaa...banyaknya nak kena beli!!! Yang saya senaraikan di atas tidak semestinya perlu digunakan kesemuanya. Bergantung kepada jenis kulit, dan beberapa faktor lain. Nak tahu lebih lanjut? Jom hubungi saya. Saya akan ajar anda pengambilan vitamin berkesan. Bukan itu sahaja, saya turut akan memantau kesan dan hasilnya dari semasa ke semasa. Lekas, jangan berlengah. Takkan nak biarkan jerawat merebak baru nak cari penawarnya.


No Tel / WA - 0148668003

FB - Mardhiyyah Md Sahmilin

Id Shaklee - 1256066



2 comments:

  1. Tq bg layanan first class��Kite suke pencuci muka tue.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih atas respon,cik. Jangan lupa singgah selalu ya..

      Delete