Hormon tidak stabil faktor utama jerawat remaja

Kebanyakan pelanggan saya terdiri daripada kalangan remaja yang berusia dalam lingkungan 15 hingga 25 tahun. Masalah kulit yang mereka hadapi?

Jerawat!


Adik-adik, akak nak cerita sikit ye. Ramai remaja yang silap langkah menggunakan pelbagai jenis kosmetik dan skin care untuk menyelesaikan masalah jerawat remaja ni. Tapi, sebenarnya masalah ini tidak boleh hanya diselesaikan dengan penggunaan produk luaran! 

Yes, perlu bermula dari dalaman, iaitu dengan menstabilkan semula hormon.

Hormon yang tidak stabil adalah punca penyebab kilang minyak pada permukaan kulit yang dikenali sebagai sebum merembeskan minyak dengan aktifnya. Sel kulit akhirnya akan melekit dan tersumbat. Ditambah dengan kotoran luar, wajah kita semakin lama akan menjadi rumah bakteria!

Akhirnya, keradangan (jerawat) terjadi.

CARA ATASI KETIDAKSTABILAN HORMON BAGI REMAJA



Mengamalkan GLA Complex. 



GLA Complex ialah sejenis kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. GLA berperanan untuk menstabilkan hormon yang menjadi punca utama dan mengganggu kesihatan kulit.

Vitamin E yang terdapat di dalam GLA juga membantu untuk memperbaiki sel kulit yang rosak akibat jerawat dan jeragat. 

Biasanya, remaja wanita yang mengalami ketidakstabilan hormon juga mengalami masalah senggugut, dan kitaran haid yang tidak menentu. Pengambilan GLA turut akan menyelesaikan masalah wanita ini. 

Jangan bimbang, GLA COMPLEX bukan dikhaskan untuk wanita sahaja, malahan lelaki juga boleh mengamalkannya untuk mendapatkan kulit yang bebas jerawat. 

Sepanjang beberapa tahun saya membantu rakan dan pelanggan yang ingin bebas jerawat, GLA Complex adalah produk wajib yang mesti didapatkan, serta pengambilan vitamin C untuk memelihara dan melindungi kulit. Vitamin C, baca di sini






Dengan teknik pengambilan, dan jadual yang betul dari saya, perubahan ketara boleh dilihat pada wajah. 

Sebarang konsultansi dan pembelian, sila hubungi saya: 

Mar 0148668003
@ klik whatsapp mar
Fb: H&B by Mar


No comments:

Post a Comment