Cara hilangkan jerawat - dijamin cepat dan berkesan

Jerawat adalah masalah pada wajah yang bukan sahaja dihadapi oleh golongan remaja, bahkan golongan dewasa dan ibu mengandung juga masih diserang jerawat.

Antara faktor utama jerawat adalah masalah hormon, penggunaan kosmetik yang tidak sesuai, wajah yang terdedah dengan bakteria. 

Untuk masalah jerawat, saya sarankan pelanggan saya untuk mengamalkan:

1️⃣ GLA yang berfungsi untuk menstabilkan hormon,
2️⃣ GARLIC yang berfungsi sebagai penghalang bakteria dari membiak pada wajah kita
3️⃣ VITAMIN C sebagai pencerah dan menghalang keradangan pada wajah

4️⃣ ESP yang merupakan serbuk protein yang berfungsi sebagai pemulih kepada sel kulit yang telah rosak akibat jerawat. Parut jerawat, pori kulit yang besar dan lubang pada wajah? insyaAllah, boleh hilang hanya dengan mengamalkan ESP ni. 

Ramai yang dah cuba 4️⃣ set ini. Alhamdulillah, semua dah berjaya memiliki kulit yang cantik semulajadi. 

Sis, perlu guna 4️⃣ set ni ke?

Ok, soalan ni memang sering ditanya. Jawapannya, tak. Anda hanya perlu membeli ikut keperluan kulit anda sahaja. 

Untuk pertanyaan dan pembelian, hubungi saya 0️⃣1️⃣4️⃣8️⃣6️⃣6️⃣8️⃣0️⃣0️⃣3️⃣

Saya ulang, 0148668003 (Mar). Saya dah membantu dan memberi bimbingan kepada ramai pelanggan dan rakan yang ingin memiliki wajah yang bebas jerawat. 

Dah berjaya dapatkan kulit yang licin? Mari, saya kongsikan tips untuk mengekalkan kelicinan kulit, agar jerawat baru tak tumbuh lagi. 

Jaga kebersihan wajah

Selain membersihkan kotoran dan menghilangkan kulit mati pada wajah, membersih dan mencuci muka akan mengurangkan penghasilan minyak pada wajah. Wajah yang terlalu berminyak juga merupakan punca jerawat mudah tumbuh. Jadi, amalkan mencuci muka 2 kali sehari.

✅ Elakkan menyentuh wajah menggunakan tapak tangan

Elakkan menyentuh wajah pada bahagian yang berjerawat menggunakan tangan, terutamanya apabila anda tidak pasti sama ada tangan anda dalam keadaan bersih atau sebaliknya. 

✅ Pastikan kebersihan alat atau benda yang berdekatan dengan wajah anda seperti handphone, bantal, tuala, tudung dan skarf (bagi wanita), topi dan sebagainya.

✅ Hindarkan dari terdedah secara langsung dari panas matahari. Hal ini akan menyebabkan kerosakan pada sel kulit. Bagi yang bekerja di bawah panas matahari, lazimkan makan vitamin c sebagai pelindung kepada kulit dan menggunakan sunblock yang selamat. 

✅ Hindari stress. Stress juga merupakan penyebab tumbuhnya jerawat pada wajah. 

✅ Perbaiki pola tidur. Jangan tak tahu, masyarakat Jepun dan Korea sangat mementingkan tidur yang mencukupi untuk memastikan kulit mereka sentiasa cantik dan sihat. 

No comments:

Post a Comment