TIPS PULIHKAN KULIT YANG ROSAK AKIBAT KOSMETIK



Assalamualaikum. Saya Liza (Bukan nama sebenar). 
Dulu, saya pakai skincare XXX. Dah 4 kotak saya pakai. 
Tapi kesan dia lain macam je. 
Masa pakai ok je kat muka. Putih tu putih,tapi jerawat makin naik kat muka"


Baru lepas terima whatsapp ni. 

FAKTOR KULIT MUKA ROSAK

#1. Alahan kulit dengan produk yang dipakai. Ketidakserasian kulit dengan kosmetik dan skincare yang digunakan menjadi faktor utama punca kulit wajah rosak.

#2.  Bahan kimia yang terdapat pada produk atau kosmetik tersebut. Awas dengan produk atau kosmetik yang mengandungi bahan seperti merkuri dan hydroquinone. Merkuri adalah bahan yang mencetuskan kanser kulit. Hydroquinone pula jika digunakan secara berlebihan akan menyebabkan masalah kulit yang lain. 

Produk atau kosmetik yang menjanjikan kesan pemutihan seawal 2-3 hari? Sangat menakutkan bunyinya. Kebanyakan produk memberi kesan pemutih kulit biasanya akan menghakis kulit. Apabila kulit semakin menipis, kulit kita akan menjadi lebih sensetif, dan masalah kulit akan menjadi lebih teruk. 



TIPS PULIHKAN KULIT YANG ROSAK AKIBAT KOSMETIK

1. STOP 

Penggunaan kosmetik yang berkimia ibarat menumpahkan minyak tanah pada api yang sudah sedia marak. Hal ini kerana kulit kita sudah sensitif. Berhenti dan elakkan memakai kosmetik pada wajah.

Berikan tempoh bertenang kepada kulit anda. Elakkan juga memakai bedak asas, termasuk bedak dan pembersih muka. 

2. DAPATKAN NUTRISI UNTUK KULIT ANDA

Dalam tempoh "bertenang" tersebut, berikan nutrisi kepada kulit anda. Apakah yang dimaksudkan dengan nutrisi? Nutrisi yang dimaksudkan adalah pembekalan diet yang baik untuk kulit. Amalkan pengambilan diet yang kaya denga vitamin A Biotin, Vitamin C, Vitamin E dan protein.

Pengambilan supplement juga akan membantu pembekalan vitamin yang diperlukan dengan lebih mudah dan konsisten. 

3. AWASI KULIT DARI TERDEDAH DENGAN SINARAN MATAHARI

Kulit yangsihat pun perlu sunblock untuk mengelakkan dari terdedah dari sinaran uv matahari. Apatah lagi kulit yang sudah semakin menipis dan rosak! 

Kulit yang sudah nipis akan terasa pedih yang amat apabila terkena sinaran uv yang berlebihan. Ini akan menyebabkan kulit menjadi kemerahan, dan lebih teruk lagi, kulit akan mengelupas dan bernanah!

4. JANGAN PICIT JERAWAT

Kulit yang rosak akan ditumbuhi jerawat. Apa yang perlu dilakukan dengan jerawat yang tumbuh tu? Awas, jangan sesekali memicit jerawat tersebut, kerana perbuatan tersebut akan mengeruhkan lagi keadaan. 

Jerawat yang dipicit bukan sahaja akan merebak ke kawasan lain, bahkan akan merosakkan kulit anda. Sudah tentu anda tak nak kulit anda berlubang, kan? 

5. MINUM AIR KOSONG 

Banyakkan minum air kosong. Air kosong bukan sahaja membantu anda di dalam proses perkumuhan, tetapi juga berperanan di dalam proses detox atau mengeluarkan (flush out) toksin dari dalam badan. 

Toksin tersebut akan keluar melalui urine (air kencing) atau peluh. Jadi, minum air kosong lebih kerap. 

6.  PROTEIN UNTUK MEMPERBAIKI KULIT YANG ROSAK

Peranan protein memang tidak dinafikan dalam membantu memperbaiki sel kulit yang telah rosak. Protein boleh didapati dari sumber pemakanan yang tinggi protein. Untuk mendapatkan kesan yang lebih effective, pengambilan supplement amatlah digalakkan. 

NUTRISI / SUPPLEMENT UNTUK PULIHKAN KULIT YANG ROSAK AKIBAT KOSMETIK

Saya mencadangkan pengambilan supplement untuk memperbaiki kulit yang rosak. Antaranya adalah: 

ESP, yang berbentuk serbuk. ESP yang kaya dengan protein ini akan membantu dalam pembinaan sel-sel kulit yang baharu yang lebih sihat.

SR VITAMIN C, membantu dalam mempercepatkan proses pemulihan dan pemutihan kulit, menghasilkan kolagen, serta menjalankan proses antioksidan.

VITAMIN E, pula berfungsi untuk melembapkan kulit, melawan serangan radikal bebas serta memudarkan parut pada wajah.

Ingin mendapatkan kulit yang kembali menawan? Dapatkan supplement anda sekarang dari saya. Saya akan ajar cara pengambilan supplement yang dinyatakan dengan kesan yang terbaik. Jangan risau, penghantaran adalah ke seluruh negara. Klik sahaja link di bawah.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=75716acecfeb1af455ed33af4a77c5e2

 Sebarang order dan pertanyaan, atau konsultasi segera, hubungi Mar 0148668003

No comments:

Post a Comment